Responsive

De mobiele telefoon heeft een belangrijke plek in ons dagelijks leven veroverd. Steeds meer mensen maken gebruik van een mobieltje of een tablet bij het bezoeken van een website. Maar u herkent het zelf wel. U bezoekt een website met uw mobiel of tablet om daarna helemaal niets van de tekst te kunnen lezen of u drukt (per ongeluk) op allerlei te kleine knoppen. Dan kunnen wij stellen dat de website niet “responsive” is.

Mockup-Webdesignbrunssum-600x332

Wat is Responsive?

Responsive (engels voor “reactief” ) is  een synoniem voor websites met een mobiel vriendelijke weergave. Bij een website met een mobiel vriendelijke weergave hoeft u geen zorgen te maken of de tekst en afbeeldingen wel goed leesbaar zijn. Uw website schaalt de weergave aan de hand van de grootte van het scherm in. Informatie wordt op een visuele manier correct ingedeeld zodat voor iedere bezoeker de optimale gebruikservaring wordt gecreëerd. Teksten, afbeeldingen en video’s worden aangepast en zijn altijd goed zichtbaar, ongeacht het scherm. De knoppen en de navigatie onderdelen passen zich aan, waardoor deze optimaal in gebruik zijn.

Waarom kiezen voor een responsive oplossing?

Mobiele telefoons worden elke dag belangrijker voor het maken van aankoopbeslissingen. De fase waarin een klant informatie zoekt start tegenwoordig al snel op een mobiele telefoon of tablet. Cijfers vertellen dat ruim 60 procent van de mobiele consumenten sneller overgaan tot aankoop. Wanneer een mobiele ervaring slecht is (lees: teveel inzoomen en niet leesbaar) dan haakt een potentiële klant in luttele secondes af.

Een mobielvriendelijke website draagt bij aan een unieke gebruikersbelevenis welke uw bezoekers ervaren. Gebruikers zullen dan  minder snel afhaken omdat de informatie goed bereikbaar is.

Cijfers van Telecompaper laten zien dat 81 procent van de Nederlanders van 18 tot 80 jaar in het bezit is van een smartphone. Niet alleen voor de bezoekers is het belangrijk om een website mobielvriendelijk te maken. Vanwege de grote groep mobiele gebruikers neemt Google de mobielvriendelijkheid van uw websites tegenwoordig ook mee in de organische zoekresultaten*. Google beoordeelt uw website op de volgende criteria:

  • Is de tekst groot genoeg voor ieders scherm?
  • Past de inhoud in het scherm?
  • Maakt de website gebruik van Flash?
  • Zit er voldoende ruimte tussen de knoppen?
  • Zijn de knoppen wel groot genoeg voor een klein scherm?

Organische zoekresultaten zijn onbetaalde zoekresultaten die worden getoond op basis van de zoekwoorden die iemand invoert.

U hoeft geen zorgen te maken over de zoekresultaten via een desktop. Zoekresultaten via een desktop worden vooralsnog niet beïnvloed door de mobielvriendelijkheid van een website. Maar wat niet is kan nog komen.

Gratis responsive check

Wilt u weten hoe uw websites mobiel vriendelijkheid online scoort?  Vraag dan direct een website scan aan. Zo weet u exact wat uw verbeter mogelijkheid is.

Wij informeren u over de mogelijkheden en geven u een vrijblijvend advies, zodat u uw doelstellingen kunt realiseren en uw vindbaarheid kunt verbeteren!

responsive webdesign brunssum